EN GR
Έρευνα σε Μαίες-Μαιευτές για τη γνώση και την εφαρμογή των αρχών του "Διεθνούς Κώδικα Εμπορίας και Διαφήμισης Υποκατάστατων Μητρικού Γάλακτος"
 
Περισσότερες λεπτομέρειες
Απόκρυψη λεπτομερειών
1
Μαία "Αρεταιείου" Νοσοκομείου, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Έρευνα στη Γυναικεία Αναπαραγωγή", Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
 
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2010-07-01
 
 
ΕΛΕΥΘΩ 2010;15(3):105-114
 
ΠΕΡΊΛΗΨΗ
Ο“Διεθνής Κώδικας Εμπορίας και Διαφήμισης Υποκατάστατων Μητρι­κού Γάλακτος” (International Code of Marketing of Breastmilk Substitutes)ρυθμίζει τους κανόνες διάθεσης στην αγορά όλων των υποκατάστατωνμητρικού γάλακτος και των σκευών βρεφικής διατροφής. Αφορά κυρί­ως τα υποκατάστατα μητρικού γάλακτος,  το  υγειονομικό προσωπικό,καθώς και τις εταιρείες παραγωγής και διανομής των υποκατάστατωνμητρικού γάλακτος. Η εφαρμογή του Κώδικα αποτελεί καθοριστικό πα­ράγοντα για την αξιολόγηση των μαιευτικών υπηρεσιών στην Ελλάδα,αλλά και παγκοσμίως.Η έρευνα που διεξήχθη αφορά την εφαρμογή του Κώδικα και πραγ­ματοποιήθηκε σε Μαίες-Μαιευτές, γιατί εύλογα είναι οι βασικοί συντε­λεστές της εφαρμογής του στα  Μαιευτήρια.  Τα ερωτηματολόγια  συ­μπληρώθηκαν από τις Μαίες και τους Μαιευτές που συμμετείχαν στηνΕτήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Σ.Ε.Μ.Α., στις 27-1-2008. Από τηνέρευνα προκύπτει ότι ο Κώδικας στη χώρα μας εφαρμόζεται πλημμελώςσε ποσοστό 53%. Η εφαρμογή του Κώδικα είναι ανάγκη να προωθηθείμεταξύ των επαγγελματιών υγείας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μετελικό πάντοτε σκοπό να προστατεύεται, να υποστηρίζεται και να προ-άγεται ο μητρικός θηλασμός και η τεχνητή διατροφή να παρέχεται υπόπροϋποθέσεις.
ISSN:1106-6822
Journals System - logo
Scroll to top